Jaarverslag 2020/2021

In de greep van een Pandemie

Jaarverslag over 2020 en 2021.

Onze wekelijkse repetities waren naast gezellig soms ook best inspannend.
Ons repertoire vraagt af en toe om die extra inspanning tijdens de repetitie.
Gelukkig kunnen we ook thuis oefenen door in te loggen op de ledenpagina op onze website. Dat zorgt ervoor dat we op de repetitie onder andere efficiënter kunnen repeteren, bijvoorbeeld als de dirigent van mening is dat het nog niet klinkt zoals de partituur aangeeft.
Tot 14 maart 2020 was er geen vuiltje (of kunnen we zeggen virus) aan de lucht.
Helaas…door de intrede van corona moesten ook wij de repetities staken.
Behalve het afblazen van ons geplande optreden in De Polderputten (april 2020) werden ook de plannen voor ons jubileumconcert in de ijskast gezet.
Twintig jaar bestaan en het niet kunnen vieren, het blijft raar.
Gaandeweg 2020 werden de gevolgen van het virus wereldwijd steeds duidelijker zichtbaar. Vanwege de positieve berichten tijdens en na de zomer, leek een herstart per 7 oktober 2020 mogelijk. De landelijk oplopende besmettingen en de bijbehorende maatregelen gaven de doorslag: de herstart was van de baan.

Het jaar 2021 bleef het voor ons wat zingen betreft stil tot 29 september.
Vanwege toenemende besmettingen in de regio Westerwolde waren we genoodzaakt op 16 november 2021 de repetities stop te zetten.
De avondlockdown die op 26 november van dat jaar werd aangekondigd, was duidelijk.
Dat betekende voor ons dat we ook in 2021 de jaarafsluiting met het voor ons daarbij horende Kerstetentje konden vergeten.
Een hele teleurstelling, maar het was nait aans.

Inmiddels toont de kalender dat we in 2022 leven, hebben we woensdag 2 februari de algemene ledenvergadering gehad en starten we woensdag 9 februari weer met onze repetities.
Na 23 maanden zal het zingen ongetwijfeld een hele inspanning zijn, maar daar geven we helemaal niks om, want “zingen is gezond”.

Ter Apel, 5 februari 2022 Jannie.